37.1 Abildtrup Johansen,Bodil Mulighedernes barn i mulighedernes skole


37.1

Abildtrup Johansen, Bodil 
Mulighedernes barn i mulighedernes skole : en pædagogisk profil - fra idé til virkelighed.
Af Bodil Abildtrup Johansen, Anna Louise Rathe, Jørgen Rathe. 1. udgave - Kbh., Gyldendal Uddannelse, 2000. - 168 sider, illustreret

Tidligere: 1. udgave. 1996. (1. oplag: Kbh. : Gyldendal Undervisning)

Om Børneskolen Bifrost og de teoretiske begrundelser for en pædagogik, der stræber mod, at børn udvikler visionære personligheder og forstår sig selv som hovedaktører såvel i deres eget liv som i samfundslivet, samt forslag til, hvordan det kan lade sig gøre

Af indholdet: Da Natten kom, kom kulden ; Helios (Solen er på vej )Jeg ser stjernenatten ; Jeg er mig ; En sø med en båd og en måge ; Fald i staver ; Åbenhed (Barndommens land )Fantastens nat (Et skingert skrig åbner natten )Lyset skar igennem natten ; Min skoletid (Vi lærte at læse )Vitalitet (Ikke bødlen gør mig bange )Hvordan skal vi opfinde ; Månens hjerte hamrede gennem den dystre skov ; Hvad hånden former er åndens spor ; Jeres børn er ikke jeres børn ; Ensomheden kom væltende ; Det er en dejlig forårsdag ; Det er mørkt ; I afskedens sidste stund ; I den uendelige midsommernat ; Æbleblomst (Du fine hvide æbleblomst )Et lysende skær glinter i det fjerne ; Tusindvis at stjerner lyser himmelhvælvingen op ; Stjerner på himlen ; En stjerneklar nat ; Nytårsaften (Ånd med støv og støv med ånden )Vi verdenscentre (At jeg er universets midte )Foråret melder sin ankomst ; To danser til musik i en kold brise ; Det synlige og det usynlige (Den der fanger fuglen fanger ikke fuglens flugt )Fordum var der fred på gaden ; To see a world in a grain of sand
Litteratur: side 164-166

Side154: Dan Turèll: Min skoletid (digt)